Żubrówka w Social Media: fanpage, aplikacje, Pinterest

Realizacje

Żubrówka w Social Media: fanpage, aplikacje, Pinterest

Konsekwentnie budujemy świat marki Żubrówka w Social Mediach poprzez Fanpage na Facebooku oraz profil na serwisie Pinterest. Zobacz także infografikę przedstawiającą nasze działania w Social Media dla Żubrówki - aplikacje konkursowe, zakładki produktowe i dedykowane treści graficzne!

Żubrówka - pełna obsługa marki w social media

Od kwietnia 2012 roku agencja 6ix WoMM & Social Media jest odpowiedzialna za kompleksową obsługę marki Żubrówka z portfolio CEDC na platformach Facebook i Pinterest. Przedstawiamy krótkie case study oraz infografikę prezentujące nasze dotychczasowe działania.

Zadania agencji

Proces kompleksowej obsługi marki Żubrówka w Social Media został podzielony na zestaw poszczególnych zadań:

  • Opracowanie długofalowej strategii komunikacji spójnej z konstrukcją marki
  • Zaplanowanie aktywności angażujących fanów marki na Facebook’u
  • Uwzględnienie w komunikacji dużej liczby fanów zagranicznych
  • Komunikacja nowego wariantu smakowego – Żubrówki Palonej
  • Wprowadzenie marki na platformę Pinterest

Identyfikacja w/w obszarów pozwoliła nam starannie zaplanować i wdrożyć każdy aspekt obecności marki Żubrówka w Social Media.


Realizacja założeń

Strategia komunikacji – budowanie świata marki

Kluczowym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy było zapewnienie spójności komunikacji w Social Media z konstrukcją marki. Założenie to konsekwentnie realizujemy w oparciu o dedykowane, sensoryczne kreacje graficzne – zarówno w postaci brandowanych postów, zestawu dedykowanych zakładek oraz licznych aplikacji dla fanów marki.

Za pomocą tych narzędzi konsekwentnie budujemy światy marek poszczególnych wariantów smakowych produktu: Żubrówki Bison Grass, Żubrówki Białej oraz wprowadzonej na rynek w ubiegłym roku Żubrówki Palonej.


Uwzględnienie fanów zagranicznych w komunikacji

Z uwagi na popularność marki Żubrówka za granicą Fan Page pełni rolę naturalnego touchpointu z międzynarodowymi klientami marki. Dlatego też komunikacja na Fanpage’u jest prowadzona równolegle w języku polskim i angielskim, a okolicznościowo również w języku hiszpańskim, francuskim i niemieckim.

Także dodatkowe funkcjonalności Fanpage'a, takie jak aplikacje są projektowane z uwzględnieniem dwujęzycznej komunikacji.


Aplikacje angażujące fanów

Budujemy angażujące aplikacje skierowane zarówno do polskich, jak i międzynarodowych fanów. Kładziemy szczególny nacisk na prostotę mechanizmu każdej z aplikacji oraz niski próg wejścia do aktywności. Każda ze zbudowanych przez nas aplikacji została silnie osadzona w świecie marki Żubrówka.

Do tej pory zrealizowaliśmy 3 aplikacje:

  • Pozytywne Żubracje
  • Zabierz Żubrówkę w Podróż
  • Drinki chodzą parami

 

Proces budowania świata marki Żubrówka w Social Media ilustruje poniższa infografika.