PZPN – Łączy nas piłka. Fanpage, Google + i kanał na YouTUbe
Agencja 6ix WoMM & Social Media była odpowiedzialna za wsparcie działań wizerunkowych Polskiego Związku Piłki Nożnej w sieci podczas finałów UEFA Euro 2012.
Zadanie agencji
Zadaniem agencji 6ix WoMM & Social Media oraz partnerskiej agencji E_misja Interactive 360 było opracowanie, a następnie wdrożenie strategii działań w Social Media mających na celu zbudowanie alternatywnego kanału komunikacji z fanami piłki nożnej Polsce.
Działania prowadzone były jednocześnie na trzech platformach społecznościowych: Google+, YouTube oraz na Facebook’u.
Realizacja założeń
Google+
Działania na Google+ były prowadzone z naciskiem na wykorzystanie innowacyjnych narzędzi udostępnionych przez platformę. Zakres zadań naszej agencji objął stworzenie strony Google+ pod nazwą „Łączy nas piłka” i jej administrację.
W związku z uruchomieniem profilu wraz z Polskim Związkiem Piłki Nożnej zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy serię spotkań Google+ z zawodnikami reprezentacji Polski podczas zgrupowania w Austrii przed UEFA EURO 2012, m.in. z Wojtkiem Szczęsnym, Łukaszem Piszczkiem i Robertem Lewandowskim.
Było to pierwsze wykorzystanie Google+ Hangouts przez federację piłkarską oraz jeden z pierwszych przykładów wykorzystania nowego narzędzia w Polsce. Wsparcie akcji to m.in. działania na YouTube oraz newsletter’y. Techniczną stroną koordynacji Hangoutów z piłkarzami zajęła się agencja Astoria Avenue.
Działania na Facebook’u objęły prowadzenie profilu „Łączy nas piłka” oraz produkcję serii aplikacji, zakładek i infografik realizujących cele strategiczne i wizerunkowe marki.
Dzięki nim fani mogli poznać szczegóły turnieju UEFA EURO 2012, historię i zakres działalności PZPN oraz regularnie mają możliwość wygrania ekskluzywnych nagród związanych z reprezentacją Polski.
Zapraszamy do odwiedzenia Fanpage’a Łączy nas Piłka!
YouTube
Nasza agencja jest również odpowiedzialna za prowadzenie i oprawę graficzną kanału Łączy Nas Piłka na serwisie YouTube

Pozostałe działania - produkcje video, kampanie wspierające
Nasza partnerska agencja E_misja Interactive 360 była także odpowiedzialna za produkcję showreela w wersji polskiej i angielskiej przedstawiającego wszystkie obszary działania i największe sukcesy Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Ponadto agencja E_misja Interactive 360 była odpowiedzialna za prowadzenie kampanii performance marketingowych budujących ruch zarówno w Social Media, jak i do zewnętrznych platform należących do obsługiwanej marki.
Zapraszamy również do zapoznania się z przygotowaną przez naszą agencję Infografiką przedstawiającą najważniejsze informacje na temat Polskiego Związku Piłki Nożnej.