Żubrówka - pełna obsługa marki w social media
Od kwietnia 2012 roku agencja 6ix WoMM & Social Media jest odpowiedzialna za kompleksową obsługę marki Żubrówka z portfolio CEDC na platformach Facebook i Pinterest. Przedstawiamy krótkie case study oraz infografikę prezentujące nasze dotychczasowe działania.
Zadania agencji
Proces kompleksowej obsługi marki Żubrówka w Social Media został podzielony na zestaw poszczególnych zadań:
- Opracowanie długofalowej strategii komunikacji spójnej z konstrukcją marki
- Zaplanowanie aktywności angażujących fanów marki na Facebook’u
- Uwzględnienie w komunikacji dużej liczby fanów zagranicznych
- Komunikacja nowego wariantu smakowego – Żubrówki Palonej
- Wprowadzenie marki na platformę Pinterest
Identyfikacja w/w obszarów pozwoliła nam starannie zaplanować i wdrożyć każdy aspekt obecności marki Żubrówka w Social Media.
Realizacja założeń
Strategia komunikacji – budowanie świata marki
Kluczowym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy było zapewnienie spójności komunikacji w Social Media z konstrukcją marki. Założenie to konsekwentnie realizujemy w oparciu o dedykowane, sensoryczne kreacje graficzne – zarówno w postaci brandowanych postów, zestawu dedykowanych zakładek oraz licznych aplikacji dla fanów marki.
Za pomocą tych narzędzi konsekwentnie budujemy światy marek poszczególnych wariantów smakowych produktu: Żubrówki Bison Grass, Żubrówki Białej oraz wprowadzonej na rynek w ubiegłym roku Żubrówki Palonej.
Uwzględnienie fanów zagranicznych w komunikacji
Z uwagi na popularność marki Żubrówka za granicą Fan Page pełni rolę naturalnego touchpointu z międzynarodowymi klientami marki. Dlatego też komunikacja na Fanpage’u jest prowadzona równolegle w języku polskim i angielskim, a okolicznościowo również w języku hiszpańskim, francuskim i niemieckim.
Także dodatkowe funkcjonalności Fanpage'a, takie jak aplikacje są projektowane z uwzględnieniem dwujęzycznej komunikacji.
Aplikacje angażujące fanów
Budujemy angażujące aplikacje skierowane zarówno do polskich, jak i międzynarodowych fanów. Kładziemy szczególny nacisk na prostotę mechanizmu każdej z aplikacji oraz niski próg wejścia do aktywności. Każda ze zbudowanych przez nas aplikacji została silnie osadzona w świecie marki Żubrówka.
Do tej pory zrealizowaliśmy 3 aplikacje:
- Pozytywne Żubracje
- Zabierz Żubrówkę w Podróż
- Drinki chodzą parami
Proces budowania świata marki Żubrówka w Social Media ilustruje poniższa infografika.